Luin tänään Hollannin mallista hoitaa monipäihdevammaisia - siis toisin sanoen nistejä. Huumeet siellä on elämäntapavalinta, josta pyritään poistamaan se kriminaali glorifikaatio, mikä tuntuu olevan vallalla kaikkialla muualla euroopassa - erityisesti täällä meidän lintukodossamme. Siellä on maailman vähiten huumekuolemia, johtuen järkevästä tavasta hoitaa asia. Monipäihdevamma on se ongelma, joka on nistillä - nisti itse ei ole ongelma. Olen jo ajat sitten saanut vitutushalvauksen Suomen tavasta hoitaa kaikki mahdolliset asiat lainvoimaisesti. Kaikki pitää aikuisille ihmisille määritellä lain avulla, mitä päihteitä saat käyttää, miten niitä saat käyttää, missä niitä saat käyttää. Minkä verran viinaa sinulle saa myydä kerralla, missä saat polttaa tupakkaa. Vittu miksi aikuisille ihmisille pitää tämä kaikki paapoa lakien kautta? Ei mene minulle jakeluun.

Jos on sellaisia asioita kun sallitut päihteet, niin laissa sanotaan, ettei niitä saa anniskella päihtymystarkoituksessa tai päihtyneelle. Röökiä et ainenkaan silloin sisällä baarissa polta. Oluesi viereen et snapsia saa ostaa. Jos minä kerra olen täysi-ikäinen ja täysissä ruumiin ja sielun voimissa, niin eikö se ole minun oma asiani miten sitä viinaa nautin. Mikä on tämä sosiaalitanttojen ylivalta yli minun oman tahtoni. Jos asiat hoidettaisiin meilläkin järkevästi, niin meidän huumeongelmamme ei olisi huumeiden käyttäjät vaan niiden rikolliset tuottajat. Valtion kuuluisi ottaa haltuun kokonaan tuo bisnes ja antaa narkeille heidän päivittäinen annoksensa. 

Viihdekäyttö on se ongelmalapsi. Minusta jokaisella on oikeus vetää ihan mitä hyvälle tuntuu. Tiettyihin ammattiryhmiin tiukka huumeseula, koska sekaisin ei duunissa saa olla. On tekopyhää väittää, ettei mitään sellaista tapahdu meillä - ettei meillä ole huumeiden viihdekäyttäjiä, jotka ovat tuottava osa yhteiskuntaa. Niitä on ja niillle tapahtuu valitettavasti niitä epämiellyttäviä lipsahduksia niin kuin sille yrittäjälle, joka veti herskaa kokkelina - letaalein seurauksin. Näin käy niin kauan kuin huumeet on sadan prosentin ehdoton ei ei niille sosiaalitantoille, jotka tätä maata hallinnoi. Niiden pitäisi tehdä ryhtiliike ja ottaa huumebisnes pois rikollisilta, jota tuottavat mitä tahansa kamaa ja myövät sitä minä tahansa kamana. Meidän kuuluisi antaa ihmisten tulla toimeen ongelmiensa kanssa, eikä kriminalisoida niitä - syyllistämällä näitä aisoita ei voida hoitaa. Koska meistä on niin vitun hienoa olla sekaisin - niin miksi emme saa olla sitä silloin kuin meidän vapaa-aika sen sallii? Niin ja uteliaat  - minä itse juon viinaa vain harvakseltaan, enkä ole koskenutkaan laittomiin päihteisiin tällä vuosikymmenellä. Minulla on menneisyys, mutta eikä meillä kaikille sellainen ole?