No voe vittun en paremmin sano. Minun piti kirjoittaa tänään jostain aivan muusta, mutta nyt paloi käämit ihan täydellisesti. Olen tietoinen toisen kotimaisen olemassa olosta, mutta minulla ei ole ollut siihen minkäänlaista kontaktia viimeiseen 7-8 vuoteen. Kun jotain ei tarvitse noin pitkään aikaan sen täytyy olla aika lailla turhaa. Näin ollen olen erittäin aktiivisesti unohtanu koko kielen olemassa olon -  ei käyttöä niin täydellinen rapistuminen siitä seuraa. Nyt minulta kun pyydettiin seuraava tentti, niin yllättäen saan eteeni tilanteen, jossa minulta pyydetään myös materiaali ruotsiksi. Termistö kun sattuu olemaan kielikohtaista, minulla ei ole aavistustakaan mitkä ovat korektit termit ruotsiksi. Olen luvannut luennoida suomeksi, joten sen puolen kyllä haldaan ,mutta svanteksi - kielellä, joka itäsuomesta tulevana on minun mielestäni muutenkin perseestä, ei voisi vähempää kiinnostaa. Luulin, ettei tuo paskakieli enää koskaan kummittele elämässäni, vaan kuinkas siinä sitten kävikään. Kielikohtaisesta vastustuksesta johtuen, annan kyseiselle opiskelijalle hylsyn silkkaa vittumaisuuttani.