Tänään on ollut synkkä ja märkä päivä. Duunissa päivä oli suhteellisen hyvä ei suuremmin vituttanut, eikä työ muutenkaan suuremmin tökkinyt. Pimeys ja synkkä märkyys, jotenkin piristi mieltä. Tosin se eilinen sumuisuus oli jotensakkin mukavaa. Aurinkoa ja paksua sumua - talvi minun makuuni.

Nyt illan tullen päädyin koiran kanssa lenkille. Tai pikemminkin Nekku-koiran mamma tuli hakemaan meidät ulkoilemaan. Lötsö vihaa kastumista, mutta sillä oli selvästi sen verran kova kakkis, että sillä oli kiire puistoon. Talvea vastaan me syötetään sille energiapitoisempaa sapuskaa, joten se on myös virkeämpi. Nekku ja Lötsö pelaisi innolla kivipeliä vesisateesta huolimatta. Ainoa vika tässä kelissä on, että koira kantaa jumalattoman määrän hiekkaa sisään turkissaan. 

Minun piti mennä tänään kalakauppaan ja ostaa kolme tai neljä taistelukala naarasta Pullasudin seuraksi altaaseen, mutta sitten päätin venata kuitenkin ensiviikkoon. Koska olen jo jokatapauksessa päättänyt hankkia niitä seeprakotiloita, listauksen mukaan niitä on siellä samassa liikkeessä, josta olen aikeissa hakea kotilot, joten tarkistan, minkä värisiä naaraita siellä on tarjolla. Muutama kiinnostava yksilö on itä-keskuksen akvaliikkeissä, joten ostan vain kiinnostavimman väriset yksilöt. 

Leffojakin mun piti ostaa, mut jäi sitten liikkeesen kun ei löytynyt sopivaan hintaan. Siis mulla on ostostrategiana aina se, että päätän edeltäkäsin, minkä verran suostun mistäkin elokuvasta maksamaan. Jos vastaan ei tule pätkää alle sopivan hinnan niin kauppaan jäävät. Tänään kauppaan jäävät Walle ja watchmen, molemmat oli hilkulla, mutta ei aivan siinä hintaluokassa, jonka olen valmis maksamaan kyseisistä leffoista.