Tänään riepoo tuo lumen tulo ja kunnolla. Olen aktiivi fillaristi eli vedän pyörällä duunimatkat läpi vuoden. Helsingissä on harvemmin niin paskoja kelejä kuin nyt. Vesisade ei ole mitään tähän rupusäähän verrattuna - tahdon kasvihuonetalven tänne ja heti perkele! Jos kerran kaupunki hoitaa noita yleisiä pyöräteitä noin järkyttävän huonosti ,niin ole ollenkaan ihme, että ympärivuotinen fillarointi on niin heikoissa kantimissa kuin nyt. Sellaista perunapenkissä ajelua tämän päiväinen duunimatka oli. Jos kuvittelin eilisen ollen paskakeli fillaroida, niin tänään se oli ruhtinaallisesti huonompi.  Huomenna menen ihan suosiolla bussilla, jos omaisin ajokortin ajaisin meidän autolla kiihdyttääkseni kasvihuoneilmiötä. 

Minä vihaan muutenkin lunta ja pakkasta - olen ehdottomasti niitä, jotka liputtavat kasvihuoneilmiön puolesta. En todellakaan sure pakkasten tai lumen puutetta talvisin. Ne jotka niitä kaipaa menköön lappiin niitä katsomaan tai vaikka etelänavalle - ei minua kiinnosta. Onneksi tämän ilmiön vahvistaminen on tehty helpoksi myös ostopäätöksillä. Kaikki ne tuotteet, jotka ehkäisetvät kasvihuoneilmiötä on merkitty selkeästi ja minun osaltani myös suurelta osalta kauppaan jäävät. Syön etelän hedelmiä ja lihaa - paljon lihaa- koska naudat ja muu lihakarja tuottaa metaania - parempi ja tehokkaampi kasvihuone kaasu kuin hiilidioksidi. Hyvästit talvelle - tulkoo synkyys ja pimeys ylle tämän maan talvisin - Tana