Tänään minulla on paikat ihan romuna. Olen ollut viikon talvilomalla ja seuraavaksi taitaa olla saikun paikka. Kyynärpää vihoittelee edelleen siihen malliin, että siitä varmaan irtoaa saikkua viikko tai kaksi. Ihan sama työnteko ei maistu enää yhtään. Viikon loma on aivan liian lyhyt  - ei kerkeä tehdä puolikaan siitä mitä olin aikonut.  No syy miksi tänään olen ihan juntturassa, johtuu puhtaasti siitä, että olen askarrellut eilisen illan. 

Tein akvaarioon taustakuvan. Sellaisen kolmeulotteisen kivihässäkän. Duuni oli huomattavasti suurempi kuin olin osannut mitenkään odottaa. Minulla oli valmis taustapaperi, jolle työstää kuva. Kaksi metriä leveä ja 60 senttiä korkea taustakuva vaati kyllä aika suuren määrän duunia. Tein kivet rutistellusta voipaperista, jonka värjäsin väriliiduilla. Tein kivista todella monivärisiä, mutta ylläri kun laitoimme valmiin kuvan paikoilleen, vesimassan takana kivien monivärisyys katosi tyysti. Tein noin parisen kymmentä voipaperi kiveä, usealla eri värikombinaatiolla ja tekniikoilla, jotka tuotttivat kiitettävän erilaisia pintatekstuureja. Kiinnitin väriliidut paperiin fiksatiivilla vähentääkseni niiden irtoamista, kun kuva on paikoillaan.  Puuha oli varsin sottaista, joten tein  sen kylppärissä. 

Usean tunnin duuni polvillaan johti lopputulkseen, että tänään mulla on perse aivan perkeleen kipeä. En todellakaan uskonut, että tuollainen työskentely asento ottaisi pakaroihin - odotin, että selkä olisi vihoitellut tänään. Selkä on ihan okoo, mutta pakarat on siinä kondisessa, että kävely tuntuu inhalle.